Vozidlo skutečně není pojištěno

Vozidlo je nutno pojistit, jinak se osoba, která vozidlo pojistit měla a neučinila tak, s největší pravděpodobností dopouští jednoho či více přestupků proti zákonu. Podle povahy přestupku může být horní hranice pokuty za provozování nepojištěného vozidla až 40 000 Kč. V případě, že takovým vozidlem bude způsobena škoda, tak bude uhrazena z garančního fondu ČKP a následně vymáhána v plné výši na vlastníkovi a provozovateli nepojištěném vozidla.

Nedávná změna pojištění dosud není zanesena v databázi pojistných smluv

Po uzavření pojistné smlouvy trvá nějaký čas, než se informace o pojištění promítne do databáze pojistných smluv, kterou spravuje ČKP. Nicméně pokud ani po více než měsíci od uzavření pojistné smlouvy svou pojistnou smlouvu v databázi smluv nenaleznete, kontaktujte svého pojistitele s žádostí, aby předal údaje o vašem pojištění České kanceláři pojistitelů.

Chyby v identifikaci vozidla na pojistné smlouvě

Další příčinou, proč není pojištění nalezeno a vozidlo vypadá jako nepojištěné, mohou být nesprávné či neúplné údaje o vozidle uvedené na pojistné smlouvě. Může se to stát například po změně registrační značky, přestavbě vozidla, výměně popsaného technického průkazu za nový, aj. Ve všech takových případech se může vozidlo jevit jako nepojištěné. Pokud tedy došlo ke změně údajů o vozidle, neotálejte, a nahlaste změny své pojišťovně, což je i vaší povinností. Pojistitel vám případně vystaví novou zelenou kartu.